Haber

TGC’den RTÜK cezalarına tepki: Toplumu ikiye bölüyor

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC), Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) Fox TV, Halk TV, TELE 1 ve Flash Haber kanallarına verdiği cezalara tepki gösterdi.

TGC Yönetim Kurulu’ndan yapılan açıklamada, “Anayasa’nın 28. maddesine göre basın özgürdür ve sansür edilemez. Basın özgürlüğü, kişilerin düşüncelerini gazete, dergi, radyo veya televizyon Bu hak tüm vatandaşlar için eşittir. Ancak RTÜK “Yalnızca hükümeti eleştiren vatandaşların izlediği kanalları cezalandırma görevini sürdürüyor. Verdiği kararlarla toplumu ikiye böler.”

RTÜK cezalarının Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın toplumun tüm kesimlerini kucaklayacaklarını açıklamasının ardından geldiğine dikkat çeken TGC, RTÜK kararlarının demokratik toplum düzeninin gereklerine ve ölçülülük ilkelerine aykırı olmaması ve kararların alınması gereken kararların alınması gerektiğini vurguladı. çağdaş ve özgür bir anlayışla ele alınmıştır.

“Yayın kuruluşlarının ekonomik zayıflaması” uyarısı

TGC yaptığı açıklamada, “İktidara yakın medyaya yönelik kamuoyu şikayetlerini dikkate almayan RTÜK’ün, eleştirel medya kuruluşlarına en üst düzeyde para cezaları ve çok sayıda askıya alma kararı verdi. , tarafsızlıkla bağdaşmayan orantısız, hukuka aykırı ve tutarsız bir davranıştır.” ,” açıklamasında bulundu.

Kim hangi nedenle cezalandırıldı?

RTÜK üyesi İlhan Taşcı sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada; Fox TV, gazeteci Çiğdem Toker’in seçim yayınında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın daha önce dile getirdiği “Demokrasi sandıktan ibaret değildir” sözleri ve Ümit Özdağ’ın Suriyeli seçmenlere yönelik kampanyası nedeniyle yüzde 5 idari para cezası aldı. İsmail Küçükkaya ile Yeni Bir Sabah’ı göster. Eleştirileri sırasında Halk TV’ye “Seçim sonucuna hukuken saygım var, siyasi olarak değil” sözleri nedeniyle halkı kin ve düşmanlığa tahrik ettiği iddiasıyla yüzde 5 para cezası verdiğini bildirdi.

Taşçı, Prof. Dr. Emre Kongar ve Merdan Yanardağ’ın 18 Dakika programında Tele 1’in oy pusulalarıyla ilgili iddiaları nedeniyle yüzde 3 oranında para cezasına çarptırıldığını, RTÜK’ün de yayınları aynı kanala bağlayarak toplamda üç ayrı ceza verdiğini kaydetti. üç ayrı rapora reklam bandı.

Flaş Haber Televizyonu’na Demokrat Parti (DP) İstanbul Milletvekili Cemal Enginyurt’un Sinan Ogan’ın Cumhur İttifakı’na katılmasına yönelik eleştirileri ve Ogan’ın aşağılandığı tezi nedeniyle yüzde 3 para cezası verildiğini belirten Taşcı, “Seçimler bitti RTÜK. Televizyonların sesini kısmak için hızla harekete geçti” dedi.

DW / Birleşik Krallık,ET

DW Türkçe’ye VPN ile nasıl erişebilirim?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort